Виховна робота
СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК ВИХОВНОЇ СИТЕМИ ЗАКЛАДУ
Основні напрями виховання сплановані відповідно до Програми для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»., Концепції виховання дітей та молоді у національній системі виховання, Концепції громадянського виховання, Державної національної програми «Освіта. Україна ХХІ століття», Національної доктрини розвитку освіти, «Концепції превентивного виховання дітей і молоді», Концепції національно- патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої Наказом МОН України від 29.07.2019 №1038.
Тема виховної роботи:
«Інноваційні підходи до національно патріотичного виховання та громадянського ставлення особистості»
Головна мета–формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім’янин, професіонал. Створення виховного простору соціальних, культурних, життєвих виборів особистості, котра самореалізується у різних виховних середовищах (академічне середовище, клубне, середовище творчих майстерень тощо).
Основні завдання на 2022/2023 навчальний рік:
- Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості відповідно до її інтересів та соціальних вимог.
- Підвищення соціального статусу виховання у системі освіти закладу, зміцнення й розвиток виховних функцій закладу.
- Забезпечення взаємодії закладу з усіма соціальними інститутами, дотичними до виховання дітей та учнівської молоді, розширення складу суб’єктів виховання, посилення координації їхніх зусиль.
- Посилення ролі сім’ї у вихованні дітей, зміцнення її взаємодії з закладом.
- Розвиток учнівського самоврядування в закладі, використання нових форм реалізації виховного потенціалу дитячого та молодіжного руху.
- Оптимізація змісту і форм виховного процесу.
- Збереження та покращення фізичного, психічного та соціального здоров’я особистості.
- Попередження та локалізація негативних впливів факторів соціального середовища на особистість.
- Формування досвіду гуманістичних відносин на основі засвоєння та реалізації в повсякденному житті етичних норм і гуманної моралі.
- Психологізація як здатність враховувати у комплексі всі зовнішні й внутрішні впливи на дитину й одночасно творити духовно-творче розвивальне середовище, нейтралізуючи негативні з них та посилюючи позитивні.
- Залучення дітей до розв’язання суспільно значущих і особистісних життєвих проблем, формувати досвід громадянської поведінки.
- Розвиток творчого потенціалу всіх суб’єктів навчально-виховного процесу.
- Життєтворчість як здатність забезпечити дитині можливість облаштувати власне життя, творити колективні та міжособистісні взаємини.
- Педагогічна культура вчителів і вихователів, невід’ємними особливостями якої є людяність, інтелігентність, толерантність, розуміння, здатність до взаємодії.
- Педагогічний захист й підтримка дітей у розв’язанні їхніх життєвих проблем та в індивідуальному саморозвитку, забезпечення їхньої особистісної недоторканності та безпеки.
- Самореалізація людини в особистісній, професійній та соціальній сферах її життєдіяльності.
Для реалізації цих завдань у школі був розроблений план виховної роботи, що охопив усі напрямки виховання.- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до мистецтва;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до себе.
- ОСОБЛИВОСТІ 2022-2023 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ ДЛЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
МІСЯЦЬ ОСОБЛИВІСТЬ, СВЯТА, ЮВІЛЕЇ ФОРМА ВІДЗНАЧЕННЯ ВЕРЕСЕНЬ День фізичної культури й спорту День партизанської слави
День визволення краю від німецько-фашистських загарбників
Олімпійський тиждень, класні виховні години
ЖОВТЕНЬ Міжнародний день людей похилого віку Всесвітній День Учителя
День визволення України від німецько-фашистських загарбників
Посвята в першокласники
Акція «Милосердя», «Ветеран живе поруч», святкові заходи, класні виховні години
ЛИСТОПАД День української писемності і мови День пам’яті жертв голодомору та репресій
Вікторини, свята, конкурси Виступи лекторів
ГРУДЕНЬ Всесвітній день боротьби з ВІЛ-інфекцією/СНІДом, Міжнародний день інвалідів
День збройних сил України
Новорічні свята
Класні виховні години, акція «Милосердя», козацькі розваги,
Новорічний карнавал
СІЧЕНЬ День Соборності України Акт злуки
Битва під Крутами
Загальношкільна лінійка, класні виховні години
ЛЮТИЙ День святого Валентина (свято закоханих) День Героїв Небесної сотні
Розважальне шоу Загальношкільна лінійка
БЕРЕЗЕНЬ Міжнародний Жіночий день День народження Т. Г. Шевченка. Шевченківські дні
Класні вогники, декада
КВІТЕНЬ Всесвітній день довкілля День Чорнобильської трагедії
Тиждень, виступ – реквієм
ТРАВЕНЬ День Перемоги над фашизмом у Великій Вітчизняній війні День Матері
День вишиванки
Свято Останнього дзвоника
Урочисті збори з нагоди вручення свідоцтв 9 клас
Мітинг, урочиста лінійка,
випускний бал
ЧЕРВЕНЬ Міжнародний День захисту дітей Свято
Система вихованої роботи ліцею базується на принципах національного виховання, і, перш за все, на ідеї гуманізму, оновлення, демократичності і передбачає ряд основних аспектів:
- ідею реалістичних цілей виховання та всебічний розвиток особистості учня, який базується на здібностях і обдаруваннях;
- ідею спільної життєдіяльності дітей і дорослих – заміну авторитарності впливу вчителя на безпосереднє співробітництво з учнями, яке базується на самовизначенні особистості;
- ідею самовизначення учня – процес інтеграції окремих позитивних якостей в єдине ціле;
- ідею спрямування особистості – центр всієї виховної роботи – учень, а не програми виховання;
- ідею добровільності – щоб учитель сприяв вияву в учнів інтересу, прагнення до саморегуляції своїх природних сил, власної ініціативи та творчості у виконанні дій.
Виховна система ліцею входить до складу загальношкільного механізму цілеспрямованого формування загального досвіду учнів і враховує:
- соціальне замовлення;
- досягнутий рівень сформованості в учнів окремих якостей і досвіду в цілому;
- особливості школи;
- умови , традиції, якісний склад педагогічного колективу, матеріальну базу тощо.
Виховна система ліцею являється конкретним механізмом дій конкретних людей, мета якої спрямована на створення умов психологічної захищеності та душевного комфорту особистості, на формування її громадської зрілості, соціальної відповідальності за свою роль у національному відродженні України, на розвиток інтелектуальної, емоційно-вольової, психологічної та фізичної сфери особистості.