Учнівське самоврядування
У сучасних суспільно-політичних умовах, коли Україна зусиллями
українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свою свободу і
територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває виховання дітей
та учнівської молоді.
Реалізація мети освіти має ґрунтуватися на таких ціннісних
орієнтирах:
визнання унікальності й талановитості кожної особистості та
заборона будь-яких форм дискримінації;
розвиток вільної особистості через підтримку самостійності,
підприємливості й ініціативності, розвиток критичного мислення та
впевненості в собі;
формування здорового способу життя і створення умов для
гармонійного фізичного та психоемоційного розвитку дитини;забезпечення
добробуту й безпеки завдяки створенню атмосфери довіри, взаємоповаги і
взаємодопомоги у шкільному освітньому середовищі; заклад освіти має
бути безпечним місцем, де запобігають насильству й булінгу (цькуванню),
надають потрібну допомогу;
утвердження людської гідності та доброчесності, зокрема
академічної, через виховання чесності, відваги, наполегливості, милосердя,
доброти, справедливості, поваги до прав людини;
плекання любові до рідного краю, української культури, дбайливе
ставлення до довкілля; формування активної громадянської позиції, відповідального ставлення до Української держави, історії українського народу, державної мови.
Національно-патріотичне виховання
Законом України “Про основні засади державної політики у сфері
утвердження української національної та громадянської ідентичності”
визначено, що метою державної політики у сфері утвердження української
національної та громадянської ідентичності є досягнення єдності в
українському суспільстві шляхом подолання суперечностей
соціокультурного, мовного, регіонального характеру на основі європейського
та євроатлантичного курсу, забезпечення дотримання конституційних
гарантій прав і свобод людини і громадянина.
Основними завданнями державної політики у сфері утвердження
української національної та громадянської ідентичності є формування у
громадян України, у тому числі дітей та молоді, активної громадянської
позиції на основі поваги до прав людини, духовних цінностей українського
народу, національної самобутності; оборонної свідомості та громадянської
стійкості; патріотизму; поваги до державних символів, державної мови,
суспільно-державних (національних) цінностей України, розуміння їх
важливості для становлення держави; усунення впливу держави-агресора
(держави-окупанта) в інформаційній, освітній, культурній сферах України;
поширення інформації про ветеранів війни, формування у суспільстві традицій
вшанування пам’яті загиблих (померлих) ветеранів війни; формування
готовності громадян до виконання конституційного обов’язку щодо захисту
незалежності та територіальної цілісності України.
Патріотичне виховання здобувачів освіти стає пріоритетним напрямом в
національній системі освіти. Актуальність патріотичного та духовного
виховання юного покоління зумовлюються також і процесом формування в
Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації.
Стратегією національно-патріотичного виховання, затвердженою Указом
Президента України від 18 травня 2019 р. № 286, визначено основні складові
національно-патріотичного виховання: громадсько-патріотичне, військовопатріотичне та духовно-моральне виховання.
Національно-патріотичне виховання є важливим засобом
громадянської освіти. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9
жовтня 2020 р. № 1233-р схвалено Концепцію Державної цільової
соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до
2025 року.
Для досягнення зазначеної мети заплановано такі напрями роботи:
1. Формування української національної ідентичності.
2. Вивчення державної та етнічної території українського народу.
3. Військово-патріотичне виховання.
З метою посилення національно-патріотичного виховання учнів будуть проводитися відповідні тематичні просвітницькі заходи, які передбачають увічнення пам’яті воїнів, загиблих захищаючи Батьківщину; формування розуміння кожним громадянином своєї ролі і місця в служінні Україні, особистої відповідальності за для виконання військового обов’язку в рядах Збройних Сил України; виховання гордості за Україну: формування глибокої пошани і шанування символів, символіки і історичних святинь України.
Актуальними заходами є Уроки мужності, зустрічі з учасниками
російсько-Української війни, волонтерами, відвідування
військовослужбовців, які отримали поранення та проходять реабілітацію у
медичних закладах, написання листів у рамках Всеукраїнської акції «Лист
пораненому».
Виховна система школи передбачає наявність органів загальношкільного самоврядування у кожному класному колективі окремо. Модель учнівського самоврядування КЗ “Кочетоцький ліцей” цілеспрямована, конкретизована, систематизована і прогнозована за наслідками діяльності школярів. Метою учнівського самоврядування є формування особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, яка забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх членів шкільного колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків виховної, навчальної та суспільно-корисної діяльності.
Основні завдання органів учнівського самоврядування:
- забезпечення і захист прав та інтересів учнів;
- забезпечення виконання учнями своїх обов’язків;
- сприяння навчальній та творчій діяльності учнів;
- створення різноманітних учнівських гуртків, товариств, об’єднань, клубів за інтересами.
Структура учнівського самоврядування Комунального закладу “Кочетоцький ліцей”
Школа «Лідер» – це актив школи, який керується Положенням, координує роботу ДО «Сузір’я» та ДО «Барвінчата». Членами школи «Лідер» є командири класів та їх заступники.
Співдружність секторів, які діють у школі, дозволяє урізноманітнити і конкретизувати функції самоврядування, дає можливість кожному учневі знайти саме свою справу, яка йому ближча за інтересами, здібностями нахилами .
Протягом навчального року учнівське самоврядуванням веде роботу по залученню учнів до активного громадського шкільного життя, з виявлення і розвитку в учнів здібностей до різних видів позаурочної діяльності .
/Засідання з активом школи «Лідер» /
Дитяче об єднання «Барвінчата» для учнів 1-4 класів, яке є складовою загальної організації «Лідер».
До складу дитячої організації входять такі стежини:
- Стежина «Зірковий трамплін»
- Стежина «Всезнайко»
- Стежина «Юний олімпієць»